Kâm Partisi Eş Kolları Başkanı Ekinci: “Kadınların Nefer Hakları İçin Yapılacak Düzenlemeler Bire Bir Kayra Değil, Haktır”

Feyiz Partisi Avrat Kolları Başkanı Nurgül Beytiye Fellah, Elazığ’de; “Tümce kadınların düzentileme noktasında elden eşitlikten bahsediyor ama eşitlikle alay malay kadınların fıtratında getirdiği inancından ve kültüründen kaynaklanan çeşitli ahval doğrultusunda kadınların denklik ilkesi ile birlikte, adalet ilkesi doğrultusunda düzentileme hayatının içerisinde olması gerekmektedir” dedi.

Bahtiyarlık Partisi Karı Kolları Genel Başkanı Nurgül Beytiye Maraba, Elazığ’birlikte sivil topluluk kuruluşları ve matbuat mensupları ile ayrımsız araya geldi. Ekinci, şunları söyledi:

” Türkiye’nin birçok yerinde Elazığ’da kâh karye ve ilçelerde insanların ev halinden, evinin şeklinden ve yapısından, gerçekte ekonomisinin ne olduğunu ferah ferah anlayabiliyorsunuz. Çalışmak zorunda artan ya dahi çalışmayı yeğleme eden, çalışarak üreten kadınlarımızın hayatları içerisinde çeşitli sıkıntılarla karşılaştıklarını görüyoruz. Evine gelir ifade etmek zorunda bırakılan ya birlikte dirimsel getirmeyi yeğleme eden; okkalı şartlarda, akla yatkın olmayan ahit ve zeminde toplumsal güvenceden yoksun ve fasit gelişim gücü adına çalıştırılmak durumda kalmaktadır, karı maalesef.

Bugün çalışma alanına girdiğinde kadınlarımızın, öz bulunduğu statüdeki insanlardan elan birkaç sevap alarak, tamamen işgücü bozuk para iş gücü yerine görülmesi bizim koyu yaralarımızdan birisidir. Çıkarılan yasalar ve iyileştirmeler olmakla birlikte; bu yasaların kadın haklarını yeterince korumadığını ve bundan ekolojik ortam gelişigüzel sabık dönüş emek hayatında mobbinge uğrayan kadınların sayısının arttığını görmekten sıkıntı duymaktayız.

“KADINLARA EŞİTLİK İLKESİ İLE BİRLİKTE ADALET İLKESİ DA UYGULANMALIDIR”

Tıpkı zamanda kadınların himmet şartlarının teadül ilçesiyle ilkesi ile alay malay adalet ilkesi ile birlikte düzenlenmesi gerektiğini rapor etmekten bahtiyarlık duyacağım zira cümle kadınların mücahede noktasında takkadak eşitlikten bahsediyor amma eşitlikle alay malay kadınların fıtratında getirdiği inancından ve kültüründen kaynaklanan muhtelif davranışlar doğrultusunda kadınların denklik ilkesi ile birlikte türe ilkesi doğrultusunda, mücahede hayatının içerisinde olması gerektiğini ve devletin bunu düzenlemesinin  asli bir misyon olduğunu buradan hatırlatmak isterim. Alelhusus düşük ücrette müteharrik kadınların sorumlu oldukları yavru ve yaşlı bakımı noktasında devletin, toplumsal azamet anlayışıyla karşılaması ve bala ve engelli bakımı pozitif buğulu bakımının ihtişam tarafından düzenlenmesi gerektiğini anlatım ediyorum.

“KADINLARIN ERKEK HAKLARI İÇİN YAPILACAK TENSIKAT BİR KAYRA DEĞİL, HAKTIR”

Üreten insan mutludur alelhusus üreten karı henüz üstelik mutludur. Bunu bildikleri için zaman kadınlarımız televizyonların başlarında evet da değişik yerlerde kendilerini heba ettikleri çalışmaların, ortamların içerisinde giriyor. Bu yüzden tığ sivil toplum çalışmaları, kadınların kooperatif çalışmalarının haddinden fazla yüce ve kıymetli olduğuna inanıyoruz. amma velakin kadının ürettiği ve performansını kullandığı alanlar içerisinde, hayata katmış olduğu değerlerle birlikte namına da derece kattığının farkındadır. Üreten âdem mutludur. Fakat üretimin karşılığının yemeden içmeden dünyalık olmadığını ve parayla ölçülmediğini hepimiz biliriz çünkü biz kadınlar yaptığımız her işten dünyalık almış olsaydık devletin ve eşlerimizin bize verecek parası kalmazdı zira yapmış olduğumuz temizliğin, yemeğini baktığımız çocuğun ya bile toplum için yapmış olduğumuz çalışmaların karşılığı bizde minnettarlık, armağan ve sevaptır. Bunun bilinciyle akım ölçü. O yüzden çalışmaları vakit kaybetmeden parayla değerlendiren kadınlar olmayız. Avrat çalışıp mülk kazanıyorsa değerlidir amma çalışmıyorsa kızıl değildir düşüncesi asla bizim amacıyla makbul değildir. Çalışıp dünyalık kazanıyorsa değerlidir yargısı bilcümle hayatını ailesine ve çocuklarına adayan, bunu yeğleme fail ev hanımına haksızlıktır. Halbuki Kars’tan Edirne’ye büyüklüğünde bizim kadınlarımız değerlidir. Eş bile tüvana de altın ve kıymetlidir. Eş yaradılışı gereği üvey anne vasfıyla birlikte özlük sorumlulukları vardır. İlk mürebbiyedir. Yapıcı, onarıcı, toparlayıcı ve koruyucu özellikleriyle ailenin, toplumun ve devletin belkemiğidir. Geleceği şekillendiren ve evde kırıcı iştirakçi adına çalışan kadınların, familya hanımlarının şahis haklarının verilmesi amacıyla yapılacak düzenlemeler bire bir mevhibe değil, natürel hakkın teslimidir.

“KİŞİNİN BİRİCİK DIRIMSEL KİMSENİN TEKELİNDE DEĞİLDİR”

Sair problemlerimizden bire bir tanesine gelirsek karı intihar ve cinayetleri, eş istismarları bu memleketin bildirme yoğun ve derinleşen yaralarından biridir. Bu konuda sunma faziletli hassasiyeti ifşa etmek hepimizin insanlık vazifesidir. Dolayısıyla bu hassasiyetin çokça daha erdemli noktada olması gerektiğinin bilincinde cereyan etmemiz gerekiyor. Sayılara sıkıştırılan eş cinayeti ve şiddeti değil, biz yegâne birlikte olsa şiddetin evet de cinayetin asla kabul edilemez olduğunu ifade ediyoruz. Kişinin biricik hayatı kimsenin tekelinde değildir, fiili duruma cezanın birlikte en son seviyeden verilmesi gerektiğinin bilincinde ve farkındayız. Bu noktada yapılması gereken tensikat içre takipçiyiz. Zaman hoppadak Türkiye’dahi değil Doğu Türkistan’de Hindistan’bile Somali’da Afganistan’birlikte, Arakan’üstelik, Filistin’dahi ve mazlum coğrafya ilkin başlamak amacıyla dünyanın kadınlarının sorunları anamalcılık marifetiyle, Siyonizm eliyle temas geçen dönüş derinleştirilmektedir. Bundan dolayıdır ki bakir tıpkı dünyaya olan gerekseme temas sabık dolaşma artmaktadır.

Share: